Tornikierros
Hinta sisältää 1 henkilön.

HUOM! Verkkokaupassa on mahdollista sekä maksaa lippu/liput että tehdä varaus kierrokselle. Pelkkä varaus tehdään valitsemalla kassalla avoin tilaus-painike. Varausmahdollisuus tulee poistumaan myöhemmin.

Tervetuloa tutustumaan 111-vuotiaan Kallion kirkon torniin. Kansallisromanttisen maamerkin 273 porrasta kiipeämällä pääset näkemään Helsingin aivan uudesta näkökulmasta.

Lipun hinta on 10 € / hlö ja kierroksen kesto on noin puoli tuntia. Tornikierrokselle voivat osallistua vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Kierros on hyvin esteellinen, eikä tornin huipulle ole hissiä.

TÄRKEÄÄ TIETOA:

Jos kalenterin päivä on punainen, kyseisen päivän kierroksilla ei ole enää vapaita paikkoja. Kierroksia tulee varattavaksi asteittain läpi kesän syyskuuhun asti. Tilanne kannattaa tarkistaa myöhemmin uudelleen.

Ukkosen ja myrskytuulen aikana torniin kiipeäminen on ehdottomasti kielletty. Säätilan estäessä kierroksen, otamme yhteyttä kierroksen varanneisiin henkilöihin. Ensisijaisesti pyrimme siirtämään tornikäynnin toiseen ajankohtaan.

Jos olet varannut paikan, etkä pääse kierrokselle, peruthan osallistumisen laittamalla sähköpostia osoitteeseen kallio.kirkontorni@evl.fi tai tekstiviestin numeroon 0503454126.

Tornikierrokselle saavutaan Kallion kirkon eteläpään eli tornin puoleisen oven kautta. Kyseisessä ovessa lukee kahvila-sakaristo.

Jos olet tehnyt vain varauksen kierrokselle, maksu tapahtuu kirkolle saavuttaessa. Maksutapoina toimii kortti, Mobilepay (numero 12750) tai käteinen (mieluiten tasaraha).

Yksityiskierroksia voit tiedustella sähköpostiosoitteesta kirkko.kalliontorni(at)evl.fi. Yksityiskierroksen minimihinta on 100 €/kierros.

Lipun varaamalla sitoudut noudattamaan alla olevia turvallisuusohjeita. Jos varaat lipun useammalle henkilölle, huolehdi, että myös he ovat turvallisuusohjeista tietoisia.

Kallion kirkon tornin turvallisuusohjeet

Ostamalla tai hankkimalla muulla tavoin pääsyn torniin, henkilö sitoutuu noudattamaan seuraavia turvallisuusohjeita.

1.Vierailija liikkuu kirkon tornissa aina omalla vastuulla.

2.Torniin menon edellytyksenä on täysi-ikäisyys. Edellytämme myös riittävää fyysistä ja henkistä toimintakykyä. Tornioppaalla on aina oikeus tehdä oma arvionsa siitä, täyttääkö torniin haluava ihminen vaaditut edellytykset.

3.Isot kassit ja reput jätetään erilliseen tilaan vierailun ajaksi. Erilaisten rappumateriaalien takia korkokengillä liikkuminen on turvallisuusriski.

4.Vierailuja tehdään maksimissaan kymmenen hengen ryhmissä, kahden oppaan kera. Näin voimme varmistua turvallisuudesta tilanteissa, jos esimerkiksi joku ryhmän jäsen joutuu keskeyttämään kierroksen omalta osaltaan.

5.Vierailija sitoutuu hyvään käytökseen myös muiden ihmisten turvallisuuden takaamiseksi. Kallion seurakunnassa noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita.

6.Vierailija on korvausvelvollinen kiinteistölle ja sen ympäristöön aiheuttamistaan vahingoista. Tornista ei saa heittää alas mitään esineitä.

7.Mikäli tornivierailulla tapahtuu jotain poikkeavaa, viestinnästä vastaavat viranomaiset ja seurakunta.

Reitit ovat ensisijaisesti huoltoreittejä. Kallion kirkon torni on avattu matkailukäyttöön konsultoimalla Helsingin kaupungin pelastuslaitosta ja Helsingin seurakuntayhtymän kiinteistöosastoa.